جمعيت ، شغل و امكانات روستای آفتابدر
نوشته شده توسط : سید نجم الدین حسینی آفتابدری
جمعیت: در حال حاضر روستای آفتابدر دارای 60 خانوار می­باشد که حدود 30 خانوار بطور دایمی و 30 خانوار در حدود 8 ماه از سال در روستا سکونت دارند. همگام با بروز پدیده مهاجرت در کشور، این روستا نیز بی‌نصیب از آن نبوده و جوانان برای جستجوی کار و داشتن شغل مناسب به شهرهای قزوین و تهران عزیمت نموده­اند، لیکن اغلب آنان همواره در برنامه­های عمرانی، اجتماعی روستا مشارکت دارند و در فصل بهار و تابستان سعی می­کنند بیشتر در روستا حضور داشته باشند و علاوه بر کمک به پدران خود در امر کشاورزی، موجب رونق و ایجاد نشاط در محل گردند.
امکانات : روستای آفتابدر در حال حاضر دارای مسجد، مدرسه، آب لوله کشی، جاده آسفالته، شعبه نفت، تلفن، پایگاه مقاومت بسیج ناحیه آفتابدر، مخابرات، فروشگاه تعاونی اتحادیه می‌باشد و برخی خدمات نظیر توزیع نفت و اجناس تعاونی به روستای همجوار نیز ارائه می­شود.
اهالی روستا برای انجام امور درمانی خود به مرکز بهداشت شهرک و مرکز بخش ( معلم کلایه ) مراجعه می نمایند.
آموزش ، تحصیلات و بزرگان روستا: آنچه از شواهد پیداست آموزش مکتب خانه ای در گذشته دور، در روستا رایج بوده است و آموزش و پرورش رسمی با تأسیس دبستان مهر در حدود سنه 1331 آغاز شده است و جزء اولین روستاهای منطقه الموت بوده که دارای مدرسه بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مهر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
amirhossein mirzaee در تاریخ : 1390/7/29/5 - - گفته است :
جناب آقای حسینی



قصد داشتم وبلاگ جدید شما رو لینک کنم اما متاسفانه بلاگفا وبلاگ شما رو یه لینک تبلیغاتی می دونه و اجازه ی لینک کردن نمیده.

وبلاگ 2000جولادک رو هم چک کردم لینک شما رو با آدرس قبلی قرار دادن من هم همین کار رو موقتا انجام دادم تا انشااله این مشکل حل بشه

یا علی.
پاسخ:سلام  ،  از لطف شما سپاسگزارم -


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: