دبستان مهر روستاي آفتابدر
نوشته شده توسط : سید نجم الدین حسینی آفتابدری

دبستان مهر آفتابدر در سال 1322 شمسي تأسيس شد.

محل آن را اهالي به اداره فرهنگ واگذار نمودند. كه داراي دو كلاس و تعداد 44 نفر دانش آموز  بوده و به مديريت آقاي صاحبي قزويني اداره مي شد.

مديران بعدي عبارت بوده اند از آقايان هوشنگ نصيري شهركي- عبدالكريم اسماعيليان- ابوالحسن درودي- مرحوم جواد جوادي ( 1347-1343 )  مرحوم عبدالرسول ميرزايي و .................

بر اساس مستندات موجود، از نظر سال تأسيس ، دبستان مهر آفتابدر جزء دهمين دبستان تأسيس شده در الموت بوده است و اين موضوع گواه بر فرهنگ بالاي روستاي آفتابدر، تركان، جولادك و فيشان مي باشد كه در گذشته نيز به علم و دانش اهميت مي داده و 4 روستاي ذكر شده دبستاني به مركزيت آفتابدر تأسيس نموده تا فرزندانشان از خدمات تحصيل بي بهره نباشند.  

سازه اين دبستان ديوارها با سنگ،خشت و گل و سقف آن نيز از چوب درخت تبريزي پوشيده شده بود.

دو كلاس آن بزرگتر و داراي نور طبيعي بهتري بودند.

اما دو كلاس كوچكتري كه در مابين دو كلاس بزرگ قرار داشت داراي يك پنجره بسيار كوچكي بود كه در پاييز و زمستان گاهاً از چراغ زنبوري براي روشن بودن كلاس ها استفاده مي شد.

حياط بسيار باريكي كه داراي پرتگاهي بود و چه بسيار از بچه ها در هنگام بازي از اين پرتگاه به پايين ( سمت درّه) سقوط كرده اند.

مدرسه اي با حد اقل امكانات و تربيت مردان بزرگي كه در آينده از آنها ياد خواهيم نمود.

شما هم مي توانيد خاطرات خود را براي ما جهت درج در وبلاگ ارسال فرماييد.




:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ح-خیری در تاریخ : 1390/10/6/2 - - گفته است :
با سلام


یکی دیگر از خاطرات زیبای من از دبستان مهر برگزاریمسابقات کشتی هنگام نهار و نماز بود و مسابقه ای میان من و فخراله زارعی به داوری آقای کاظمی شروع شد که با اینکه اغلب دست بالا را داشتم ولی برنده نشدم و از جلو حیاط تا میان پرچهای باغ آقای سیدغیاث حسینی می افتادیم و زخمی شدیم و داور سوت پایان نمی زد که بعدا مورد اعتراض من واقع شد و مورد تشویق رهگذران بویژه آقای ستار ابراهیمی واقع شدم ولی نتیجه اش تعطیلی مسابقات کشتی بود.
پاسخ:خاطره جالبي بود ممنون از اينكه ياد داشت گذاشتي

/weblog/file/img/m.jpg
ح-خیری در تاریخ : 1390/10/6/2 - - گفته است :
با سلام
یکی از خاطرات زیبای من از دبستان مهر برگزاری نماز جماعت توسط مرحوم جوادی و آقای سبزواری بود و بچه ها از محل مدرسه به صف می شدند و تا مسجد را با صف منظم طی میکردند و این حقیر مدتی پیش نماز آن بودم و هر وقت یادم می آید به روان مرحوم جوادی و آقای سبزواری درود می فرستم .


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: