برگزاری جشن عید ولایت( غدیر) در روستای آفتابدر
نوشته شده توسط : سید نجم الدین حسینی آفتابدری

مراسم جشن عيد ولايت و امامت در ظهر روز سه شنبه 24 آبان 1390 در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) روستاي آفتابدر با حضور اقشار مختلف مردم منطقه و محبان ائمه اطهار عليه السلام برگزار مي شود. از شما دعوت بعمل مي آيد در اين مراسم شركت فرماييد.

به منظور اجراي اين مراسم كميته هاي مختلفي توسط جوانان مقيم شهر و بزرگان روستا تشكيل شده و فعاليت هاي خود را در اين زمينه آغاز نموده اند.




:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سید زین العا بدین حسینی در تاریخ : 1390/8/22/0 - - گفته است :

به نام خداوندي كه غدير خم را آفريد

اوصاف علي به گفت و گو ممكن نيست پيمون بهـــر بـاسپـو ممــكن نيست
وصــــاف علـــي خــــدا بود در قرآن تهديد شموس مو به مو ممكن نيست
بـــــردن اگــر چــه ظــالمان حقش را پوشيدن حق به هايوهو ممكن نيست

روز هجدهم ذي الحجه عيد الله اكبر عيد غدير خم را به شما تبريك مي گوييم .
و چرا اين واژه چنين جذاب و شيرين است .
غدير : آبگري را كه آب باران و سيل در آن جمع شود و بماند غدير مي گويند .
غدير خم : اسم موضوعي است در منطقه جحفه بين مكه و مدينه 2 يا 3 مايلي شهر جحفه
جذابيت و لذت بخش بودن اين واژه به خاطر آن واقعه مهم است كه پيامبرخدا (‌ص )‌از جانب پروردگار متعال حضرت علي (‌ع ) را در روز 18 ذي الحجه و در سرزمين غدير خم به جانشيني خود و به عنوان ولي خدا منصوب فرمودند .
((‌ فضيلت غدير خم ))
فرات ابن احنف گويد : به امام صادق ( ع ) عرض كردم : جعلت فلاك هل للمسلمين عيد افضل من الفطرو الاضحي و يوم الجمعه و يوم عرفه ؟ فدايت شوم آيا مسلمانان را عيدي برتر از فطر و قربان و عرفه هست ؟‌
حضرت فرمود :‌آري مسلمانان را عيدي است والاتر ، برتر و نزد خدا شرافتمند تر از همه اعياد و آن روزي است كه خداوند دين خود را در آن تكميل نموده و اين آيه را بررسولش حضرت محمد ( ص )‌فرستاد :‌(( اليوم اكملت لكم دينكمو اتممت عليكم نعمتي و رضيت لكم الاسلام دينا)) و آن روز عيد غدير خم است .
عرض كردم :‌ما در اين روز چه وظيفه اي داريم ؟ حضرت فرمود : آن روز عبادت ، نماز ، شكر و سپاس براي نعمت خداست روز خوشحالي و عيد است به جهت اين كه خداوند در آن روز ولايت ما را به شما عطا فرمود و دوست دارم براي شما آن روز را روزه بگيرم .
در حديثي از پيامبر اكرم ( ص ) نقل شده است كه ايشان فرموده است ( يوم الغدير افضل اعياد امتي )‌برترين عيدهاي امت من ، روز عيد غدير است .


(‌ثواب عيد غدير خم )
روزه روز غدير خم معادل و مقابل است با روزه عمر دنيا ، اگر انساني زنده بماند و تمام عمر دنيا را روزه بگيرد پاداش روزه عيد غدير را خواهد داشت . روزه آن شخص كه عمر تمام دنيا را روزه دار باشد ) در نزد خداوند (( جل شانه )) درهر سال معادل و مقابل است با صد حج و مبرور و صد عمره مقبول
حضرت فرمود : (( هو عيد الله الا اكبر )) روز غديرخم عيد بزرگ خداست . خداوند عزوجل پيامبري را مبعوث نكرده مگر اين كه آن پيامبر اين روز را عيد گرفته و احترام آن روز را داشته.
نام روز عيد غدير در آسمان ، روز عهد معهود و در زمين روز ميثاق موخوذ و جمع مشهور است .
هر كس در اوايل ظهر روز عيد غدير غسل كند و از خدا بخواهد و دعا نمايد و دو ركعت نماز بخواند و در هر ركعت سوره حمد و ده بار (( قل هو الله احد )) و ده بار آيه الكرسي و ده بار (( انا انزلنا)) را بخواند در نزد پروردگار متعال با صد هزار حج و صد هزار عمره برابر است و هر حاجت دنيوي و اخروي از خدا درخواست كند برآورده مي شود .
( پاداش اطعام در روز غدير )
هر كس در روز غدير مومني را طعام دهد ، مانند كسي است كه فئام :‌يعني جكاعت زيادي را غذا داده باشد (‌حضرت ، ده بار لفظ فئام را تكرار كرد ) و بعد فرمود : آيامي داني فئام :‌( جماعت كثير )‌چند نفر است ؟ راوي گويد : عرض كردم :‌نه ، فرمود : هر فئام صد هزار نفر مي باشد هر كه روز عيد غدير مومني را طعام دهد ، ثواب كسيرا دارد كه صد هزار، هزار نفر از انبياء صدقين و شهداء را در حرم خداوند عزوجل در روز گرسنگي طعام داده و با آب سيراب نموده است .
يك درهم در روز عيد غدير خرج نمودن معادل صد هزار درهم است .

الحمد الله الذيجعلنا من المتمسكين بولايه امير المومنين ( عليه السلام )
جمع آوري مطالب
تهذيب الاحكام ج 1 ص326
طرايف سيد ابن طاووس مترجم ص313
سوره مائده آيه 3
مستدرك ج 6 ص277 تفسير فرات ص117
ستاد غدير سادات آفتابدر
تهيه كننده :‌سيد خليل حسيني مير محمدي


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: